Benjamin Bloom va ser el creador del mapa de la taxonomia de Bloom l'any 1948, en el seu contingut podem trobar un seguit de competències a assolir per part dels mestres.
Sobre aquests sis conceptes explicats en ordre ascendent estan relacionats amb aquest módul:
- Crear, durant tot el semestre hem estat creant coneixements, creant activitats, però el millor exemple crec que és el d'aquest blog. Hem hagut de planificar, dissenyar i elaborar per a crear-lo.
- Avaluar, com exemple més clar podem dir a la matèria de COED on davant de tota la classe, la Imma i el Jorge vam haver de recitar un poema i desprès fer una autoavaluació.
- Analitzar, algo fonamental del primer a l'últim dia de carrera com exemple més clar trobem una activitat explicada en el blog on a la classe de COED vam veure una sèrie d'anuncis i vam haver d'analitzar-los.
- Aplicar, aqui podem treure exemples de les dos assignatures però en especial de GITIC. Hem après a utilitzar el google Docs, presentacions amb Prezi, estructurar idees amb Cmaptools, etc. I tot això ho hem aplicat també a COED.
- Comprendre. Hem après a interpretar (anuncis, cançons...), resumir, explicar (en les presentacions de treballs), etiquetar i utilitzar el Twitter.
- Recordar, aquesta competència no hauria de ser dificil si hem aplicat anteriorment les altres de manera correcte. A GITIC hem utilitzat el Mister Wong per fer marcadors socials i tindre un facil accés a tot o el Cmaptools per estructurar idees.
Podem veure com hem evolucionat durant el semestre i adquirint unes competències creant així una base i uns hàbits que ens ajudaran a treballar en el futur. Hem pres consciència del que són les TIC i del que poden arribar a ser segons com ho enfoquem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada